Sommarens jobb bakom kulisserna

Att läsa kan vara ett väldigt bra sätt att möta ett nytt ämne på, eller till stor hjälp för att bearbeta något som just nu är besvärligt, eller bara av väldigt stort intresse. Därför är en av mina visioner med den här bloggen att det ska vara lätt att leta sig fram ämnesvis. En variant för den som söker något speciellt är förstås att använda sökfunktionen, men jag har också velat arbeta mer uttalat med detta med sidan tematisk läsning.

Nämnda sida var länge bara ett skelett av vad jag hoppades att den skulle kunna bli, men nu under sommaren har jag arbetat med att få fason på den samtidigt som den fått alltmer innehåll att peka på genom det ökade antalet poster. I och med det senaste inlägget om Tänk om… och Cirkusloppor på luffen har bloggen gjort 50-boksjubileum – jag har skrivit om femtio böcker – och därför tänkte jag att detta var ett bra tillfälle att presentera sidan som om än kanske aldrig färdig, så åtminsotne driftsatt. Så välkomna dit! Och välkomna med synpunkter, förslag eller allmänna undringar om sidans uppbyggnad, såklart! Är länkningarna begripliga? Är kategorierna relevanta? Annat?

4 Comments

Filed under Uncategorized

4 responses to “Sommarens jobb bakom kulisserna

  1. Emma

    Det verkar toppen! Vilket jobb du gör! Kategorierna verkar lämpliga. Jag kommer säkert att dyka ner i Läggdags-kategorin både en och två gånger, då det är en av våra återkommande utmaningar här hemma.
    Just ny läser vi bara Kråke. Det finns ju en uppsjö. Fyraåringen älskar dem och jag tycker de ofta är bra, om än lite präktiga.

  2. Malin K

    Jättebra! Jag har använt mig av böcker som hjälp i många situationer (börja på förskola, sluta med napp, sluta med blöja, ut och flyga osv) och gått till bibblan och frågat “har ni nån bok som handlar om …?” Har fått olika bra hjälp av olika bibliotikarier, men har iaf konstaterat att det är inte tillräckligt att söka på rubrikerna… Den här bloggen blir ju en guldgruva för alla som gör som jag 🙂

Leave a Reply

