Wow, välkomna!

I morse började det droppa in följare i en tidigare inte skådad takt, men jag hann sätta mig på förmiddagens möte utan att förstå varför. När mötet var slut hade jag fått sms – “Cecilia publicerade precis ett inlägg om dig!“.

Jupp, både jag och sambon följer doktor Cecilias (och Linas) barnakuten-blogg så nära att jag direkt förstod vad som menades! Eftersom vi båda uppskattar tonen och innehållet på barnakuten så mycket, så kändes det förstås som en stor ära att få figurera där. Därför vill jag bara passa på att tacka doktor Cecilia så mycket, och samtidigt hälsa er alla så hjärtligt välkomna! Skriv gärna en kommentar om ni vill tycka till, tipsa om någon läsning eller bara berätta om er själva och ert (barn)läsande!

10 Comments

Filed under Uncategorized

10 responses to “Wow, välkomna!

  1. doktorcecilia

    Tack för fina ord om barnakutenbloggen. Hoppas många av våra fina läsare fortsätter följa din blogg.

    • Det hoppas jag också, så nu återstår bara för mig att skriva som tangentbordet glöder ;). Och så hoppas jag ju att ni gör detsamma förstås, så att vi får lära oss ännu mer om våra barns hälsa och sjukdom!

  2. AnnaMaria

    Jag hittade hit från barnakutbloggen (som jag tycker är toppen) och markerade genast denna blogg som en av mina favoriter! Gillar att det finns en normmedvetenhet i inläggen och en förståelse för att böcker kan förmedla något kring djupare frågor! Gillar också att det är tydligt vilken ålder boken kan passa för, det är svårt ibland att veta tycker jag. Min dotter är 14 månader och vi läser tillsammans varje dag, hon gillar också att sitta själv och bläddra och kan faktiskt sitta lugnt och koncentrerat i tio minuter med en bok. Det är roligt att kunna ta de första stegen från rena pekböcker till böcker med lite mer text och handling tillsammans. Knacka på! av Anna-Clara Tidholm är en sådan bok som läses varje dag, tillsammans med Pingvin av Polly Dunbar. Jag har alltid läst oerhört mycket men började tidigt med “vuxenböcker” och har inte så mycket koll på ungdomslitteratur, därför skulle jag gärna se tips på böcker för alla åldrar upp till 15 egentligen.

    • Vad roligt att höra, AnnaMaria! Det här med att hitta rätt böcker för åldern är inte helt lätt, har jag märkt. Förutom att barns läsvana och läsintresse varierar mycket, så verkar vi vuxna resonera väldigt olika kring vad som är åldersadekvat – förhoppningsvis kommer det ett inlägg om det snart.

      Det låter som att ni har mysiga lässtunder, dottern och du! Som jag nämnde i inlägget om så uppskattar jag också komma vidare från peka-benämna-repetera-stadiet, och istället få introducera historieberättandet. Ni har så mycket härlig läsning framför er!

  3. Emma

    Hej! Kom hit via Doktor Cecilia som säkert många andra. Vilken fin blogg! Jag har också en Tian och Tretton så det ska bli extra kul att följa dina boktips. Med Tian läser vi mest Alfons, Mamma Mu och Halvan just nu. Med Tretton blir det Ellen och Olle sjunger och Knacka På.

  4. Jenny

    Hejsan! Är ny här och ska bli såå spännande att följa er då vi är i besperat behov av bra böcker till 1,5åring och 2,5åring (redan hittat några bra!) Men vill också tipsa om en bok: “kan jag med!” Kommer dock inte ihåg författaren! Kul att ha hittat hit tack vare barnakuten! 🙂

    • Välkommen, kul att du fått lite tips!

      Jag tror att det är Pija Lindenbaum som skrivit boken du nämner, men jag har inte läst den själv (än). Jag får sätta den på läslistan! 🙂

  5. Pingback: Årets mest lästa… | tiotusenord

Leave a Reply

